Something Certain

Něco jistého, instalace 9 minutové video perfotmance. Opakoval jsem větu: "Někteří lidé říkají, že umělec si musí být jistý kvalitou své práce. já nejsem. " Během nahrávání jsem postupně snižoval a zvyšoval citlivost mikrofónu, na který jsem nahrával. Mikrofón mi během performance v reálném čase přehrával můj hlas do sluchátek.

Něco jistého je součást série prací na téma mého vztahu k umění z roku 2014: Několik mých přátel, Krátká přestávka, Formální zahrada.

Instalace na AVU.

Something Certain, 9 min. video-performance. I kept repeating sentence: "Some people say that an artist must be certain about the quality of his work. I am not." While I am gradualy increasing and decreasing  gain of my microphone on which I am recording my statements. Microphone is reinterpreting my voice via earplugs in my ears.

Something Certain is part of serie of works about my relationship  with art from 2014: SOME OF MY FRIENDS TAKLKING ABOUT ART, SOMETHING CERTAIN, TAKING A SHORT NAP and FORMAL GARDEN.

Instalation at AVU.



SOMETHING CERTAIN from Filip Hauer on Vimeo.